Dag 3, dag 4, dag 5 en terugreis - Reisverslag uit Rome, Nederland van Candea College - WaarBenJij.nu Dag 3, dag 4, dag 5 en terugreis - Reisverslag uit Rome, Nederland van Candea College - WaarBenJij.nu

Dag 3, dag 4, dag 5 en terugreis

Door: Sharon Leenders en Britt Zweers

Blijf op de hoogte en volg Candea College

17 April 2014 | Nederland, Rome

Hoihoi!
Dag 3
Vandaag was het palmpasen. We zijn naar de san clemente, een kerk, gelopen. Helaas was er een mis bezig en konden we dus niet rondkijken, maar het was wel grappig om te horen. We zijn daarna naar de sint jan van lateranen gelopen en hebben daar rondgekeken. Na een tijdje zijn we gaan zitten op de trap om even uit te rusten. Toen gingen we met de metro naar een plein bij het park bij de galeria borghese. Daar hebben we geluncht. Daarna liepen naar het park. Daar hebben we ook nog even gezeten voordat we het museum ingingen. Het was een mooi park vol met madeliefjes. De beelden in het museum waren erg mooi, een aantal waren van bernini. Het was heel leuk om al die beelden te zien, want een aantal herkenden we nog uit de les. Daarna kon je kiezen: naar het wijkje Trastevere of door de winkelstraat lopen. Wij gingen mee naar trastevere. Daar haalden we met zijn allen een ijsje bij een hele lekkere ijswinkel. Het was allemaal biologisch ijs, vooral het aardbeienijs was erg lekker! Na de oudste mariakerk van Rome te hebben bezocht, gingen we weer terug naar het hotel. Na het eten zijn een aantal mensen naar de piazza navona gegaan. De rest kon in het hotel blijven.

Dag 4
Vandaag hadden we de bbc-wandeling: de bernini, borromini en caravaggio-wandeling. We hebben heel veel kerken bezocht. Ook hebben we het pantheon bezocht, waar we ook pauze hielden. Het was heel leuk, we liepen ook nog langs een groentemarktje, waar je even mocht rondlopen om iets te kopen. Het was wel een lange wandeling. Op de terugweg liepen we nog even langs de spaanse trappen. Na het eten hadden we een rustavond. We bleven in het hotel.

Dag 5
Vandaag was de op een na laatste dag. Het weer was een beetje twijfelachtig. We pakten de metro, wat trouwens heel grappig was, want er kwam een man binnen, die uit het niks met een hele muziekinstalatie binnenkwam en begon te zingen. We stapten over naar een ander treintje en we reden naar ostia, een havenstadje. Het was erg leuk en interessant, want er was nog erg veel bewaard gebleven van de oude romeinse huizen. We hielden pauze in ostia. Na de pauze bezochten we nog wat oude Romeinse badhuizen. Ineenkeer begon het te regenen en we namen het treintje weer naar het sint pieter. Toen we in de rij stonden begon het plots nog harder te regenen en de mensen zonder paraplu of regencape mochten uit de rij om onder een afdakje te wachten en later aan te sluiten in de rij. We kwamen het Sint Pieter binnen en het was echt super mooi! Het was echt heel erg groot! Toen we uit de kerk kwamen was het gelukkig al weer droog. We liepen de laatste wandeling naar het hotel en gingen toen ook voor de laatste keer naar naar het gezellige restaurant. Dat moesten we op een papiertje schrijven wat we dachten dat het appeltaartverhaal was. De avond in het hotel was nog erg gezellig!

De terugreis
Om kwart over negen moesten we met onze koffers voor her hotel klaarstaan. We liepen met zijn allen naar het plein waar we op de bus wachtten. We reden naar het vliegveld en vlogen weer terug naar Schiphol waar de ouders aan het wachten waren. Daar kregen we het appeltaartverhaal te horen en het bleek dat niemand het had geraden! Nu moet een van ons een appeltaart bakken voor de leiding.

Het was in ieder geval een hele leuke en gezellige groep, en vooral de stad was echt heel erg mooi!