Onze eerste daagjes rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Candea College - WaarBenJij.nu Onze eerste daagjes rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Candea College - WaarBenJij.nu

Onze eerste daagjes rome

Door: Faye en Marijke

Blijf op de hoogte en volg Candea College

22 April 2012 | Italië, Rome

Hier het eerste berichtje vanuit het zonnige en oh zo gezellige Rome!

Gister zijn wij, na een vertraging (natuurlijk...) door een hagelbui, aangekomen in het prachtige Rome. Onze "studiereis" kon beginnen!

Natuurlijk eerst het hotel bekijken, uitpakken en even zeuren over hoe slecht het allemaal wel niet is met de hotelbedden en badkamers: wat allemaal niet gemeend was, maar we waren moe en ongelooflijk chagrijnig, dus er moest geklaagd worden.

Na wat onbegrip over sleutels, die bij vertrek steeds moeten worden ingeleverd en het doornemen van de huisregels (die steeds herhaald worden) konden we gaan eten...

Opnieuw een heel avontuur. Na ons door het gezellig drukke verkeer in Rome gewaagd te hebben, kwamen we aan bij een authentiek en speciaal restaurant met verrassend eten, die we iedereen die geen geld heeft voor iets beters graag zouden willen aanraden!.

Ondanks het misschien niet bij iedereen in de smaak vallende eten, hebben wij een stel grappige obers en gezellige straatmuzikanten over de vloer gehad.

Na het eten nog een tochtje Rome bij nacht, meteen maar naar het hoogtepunt van de stad: het enorme Colloseum, die zoals altijd beladen was met Jappen en fototoestellen ( of de moderne variant met de iPad ).

Na een heerlijke, maar korte nacht, was het om half 8 alweer tijd voor het ontbijt. Een hele ervaring erbij: Zoete broodjes en niet zo sterke (zeg gerust slappe) koffie, maar met een heerlijke sapje!

Enige obstakels, waarover wij niet in details treden, verder gingen we vol goede moed opweg om een geweldige stadswandeling en echt Romeinse dingen te beleven.

We zijn begonnen met de langdurige zoektocht naar kaartjes, die voor de leerlingen werd afgewisseld met presentaties van de V5 leerlingen over het Colloseum en het Forum Romanum.

Toen wij eindelijk onze kaartjes hadden konden wij het Forum Romanum betreden: een geweldige ervaring voor de latinisten en minstens even leuk voor de artisten!

Na zo een beetje alle gebouwen gezien te hebben waarover wij al 4/5 jaar lezen en horen, gingen we uiteindelijk toch nog naar het Colloseum.

Kijkende in de gangen en gewelven van het enorme amfiteather (Colosseum) hebben we daar ook nog en uur rondgebracht.

Als dat alles nog niet genoeg was, kregen wij ook de unieke kans om een live romeinse processie van acteur, in verschillende Romeinse legioenen, burgers en edelen, te mogen bewonderen!

Na het Romeinse spektakel pakten wij de metro richting Galleria Borghese om daar (jammer genoeg heel kort) rond te kunnen kijken in de geweldige zalen gevuld met Berninis, Caravaggios en Canovas en nog vele andere.

Na een lange dag slenteren, (een beetje zeuren) en onze ogen uitkijken was het weer tijd om onze vermoeide lichamen terug te slepen naar het hotel, om daar 108 traptreden te betreden en ons klaar te maken voor een nieuwe maaltijd en avondprogramma.

Wij zitten hier nu in een internetcafàe, tussen het avondeten en ons avondprogramma ( de Trevi fontein) in om aan jullie verslag uit te brengen, natuurlijk met een flinke scheut sarcasme en nog zoveel meer aparte humor. Wat we vooral willen zeggen, is dat het hier erg leuk, warm en mooi is. Dat we daar misschien een beetje bij klagen, betekent niet dat we het met zijn allen niet ontzettend naar ons zin hebben!

En met deze optimistische, wel gemeende woorden, willen wij afsluiten (en als internetverslaafde pubers evens ons facebook checken).

Con Amore,
Faye en Marijke (met een beetje hulp van Joost)

En natuurlijk de rest! Groetjes uit Rome thuisfront!!

• 22 April 2012 - 19:55

Frederike:

hallo allemaal,

ik lees dat jullie het erg naar je zin hebben! :-)
    'k had er stiekem wel graag bij willen zijn. Veel plezier morgen en slaap lekker straks.

groetjes, Frederike

• 22 April 2012 - 21:40

Tim De Lange:

Ik moet eerlijk zeggen ik zou er geen seconde aan twijfelen om te ruilen (A).
    nog een paar fijne dagen gewenst.

• 23 April 2012 - 10:52

David Ter Horst:

Geniet van het mooie weer en de leuke uitstapjes. En ik hoop dat een geweldige week hebben!

Groetjes aan Cynthia en de rest

• 23 April 2012 - 13:37

Ayleen:

Klinkt heel gezellig! En met zulk lekke weer hebben jullie helemaal niks om over te klagen ;)
    Dat de rest van de tijd maar net zo gezellig mag worden!

Liefs, Ayleen

• 24 April 2012 - 07:43

M. Ter Horst-Groen:

Klinkt allemaal geweldig,(het gemopper tel dan ik niet mee, dat komt ongetwijfelt door de vermoeidheid) Ik ben wel heel erg nieuwschierig naar de foto's. Kunnen jullie die hier ook bij plaatsen? Veel plezier allemaal!

• 24 April 2012 - 10:34

M.A.Stevens-Jong:

leuk dat wij als opa en oma (van Jort) jullie reis kunnen meemaken. Veel plezier!