Rome dag 1 en 2 - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Candea College - WaarBenJij.nu Rome dag 1 en 2 - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Candea College - WaarBenJij.nu

Rome dag 1 en 2

Door: Marlies, Didi, Noëlla en Sophie

Blijf op de hoogte en volg Candea College

17 April 2011 | Nederland, Duiven

Hallo lieve mensen in het saaie Nederland!
Gister waren we zo ontzettend onder de indruk van het magistrale Rome en moe van de heftige reis, dat we geen tijd/puf hadden om een mooi verslag te typen voor de bezorgde ouders...
Maar bij deze hier het verslag:
Dag 1
Na het uitzwaaien van de ouders gingen we dan eindelijk! Het begon al bij de douane... Eerst de stress of we alles wel mee mochten nemen ivm met alle zware koffers... Toen de detectiepoortjes. Vele werden lekker betast en Nathalie werd zelfs meegenomen in een speciaal hokje met een enge vrouw van de douane. Ze moest haar broek uittrekken om te kijken wat dat nu was! Otto was helemaal bezorgd maar alles kwam toch goed. Nathalie heeft namelijk een brace om haar been.
Toen moesten we wachten en hebben sommige lekker kunnen genieten van een warme chocomelk.
Na een tijdje wachten mochten we het vliegtuig in! Allemaal rennen naar het vliegtuig voor de beste plek bij het raam aan de rechterkant, want dan zouden we rome kunnen zien! Na hevige turbulentie en hoop gegil van Sophie Hooyman kwamen we boven de wolken en dat was een fenominaal uitzicht!
Na een tijdje kwamen ook nog de Alpen voorbij zeker heel mooi. (Marlies genoot heel erg van haar maltesers Magda!) Aan het einde van de vlucht konden we rome zien! Heel mooi! Nou toen eindelijk in Rome aangekomen, moesten we 3 kwartier op de bus wachten. De buschauffeur had geen haast om te komen. Het verkeer was ook helemaal nieuw voor ons, geen auto's zonder deuk te bekenen en een hoop getoeter. Lieske had al meteen sjans in de bus met italiaanse boys uit een andere auto.
Na half uurtje rijden kwamen we aan bij het hotel. De kamers werden verdeeld en wij hadden natuurlijk de beste kamer uitgezocht! met balkon:) Toen even de spullen dumpen en weer op pad! in een notendop even Rome gezien. Toen gingen we EINDELIJK eten!! we hadden zo'n honger! lekkere pasta gehad en vlees met aardappeltjes en fruit als toetje!
Na het eten gingen we naar de trevifontein het was SUPER! zooo mooi! met zn alle tegelijk de muntjes gooien was heel leuk! Wij komen zeker terug!
Eerste ijsje was ook super lekker! De nutella smaak was de nummer 1 van vandaag!
Sophie was trouwens haar tandenborstel vergeten... Gelukkig wisten we er een te vinden in een winkeltje!
Om half 1 gingen de laatste lichten uit..

Dag 2
8 uur aan het ontbijt was prima. Om 9 uur beneden afgesproken om te vertrekken en ze zouden niet op ons wachten. En wie was er te laat? Otto natuurlijk! Wij allemaal netjes optijd.. Kan ook niet anders! ;)
Toen gingen we naar het Colloseum lopen! het ligt hier 2 straten verderop! dus het was een heftige wandeling... Het weer was lekker, mooie strakke blauwe lucht! al gauw gingen onze rome vesten uit. Na de presentatie van Jorine over de boog van Constantijn kregen we de presentatie van Jasmijn Sanette. Allemaal enge verhalen over de gebeurtenissen in het Colloseum! toen mochten we naar binnen. Allemaal mooie fotos gemaakt en lekker om ons heen gekeken. Het was echt super groot!
daarna mochten we lekker lunchen. eerst een half uur lopen zoeken met zn alle naar de geschikte pizza tent. Eenmaal gevonden hebben we heerlijke pizza gegeten. om kwart over 1 gingen we naar het Forum romanum, dit was vroeger een hele grote markt met allerlei tempels. Jammer genoeg zijn het nu alleen nog maar een paar brokstukken. Marlies Moust leefde zich helemaal uit met haar verhalen. We verdenken haar steeds dat ze een appeltaartverhaal aan het vertellen is. Het is een ware competitie om erachter te komen welk verhaal het is. We zijn ook in een kerk geweest die normaal niet open is en in een tempel van de Vestaalse maagden die ook voor het eerst open was geweest. Dit was natuurlijk wel even speciaal! Zelfs moust met haar 11e bezoek aan rome was er nog niet geweest. Bij de boog van Titus hebben we geluisterd naar de presentatie van Kimberly. We zijn tot 4 uur op het Forum geweest.Toen gingen we luisteren naar de presentatie van Ayleen en Lieske over het beeld van Marcus Aurelius op het Capitool. Toen gingen we het museum in en daar zagen we onder andere het echte beeld van Marcus Aurelius. Veel mooier dan de kopie. er stond ook een man naast die een hoofd aan het kleien was, dat was wel vet om te zien! We hebben hele mooie muurschilderingen gezien en het echte beeld van Romulus en Remus met de wolf. Tot half 6 mochten we vrij rond lopen in het museum. Didi zocht als eerst de wc op. Zo'n hele dag wandelen werkt wel op je blaas! Daarna gingen we naar het hotel. Onderweg kwamen we vele bedelaars tegen. Waaronder een met een heel lief klein hondje. Een stomme toerist liep met zijn grote voeten in de weg en schopte zo het bakje geld om. Timo deed zijn goede daad van de dag en raapte alle centjes op voor de zwerfster. Eindelijk in het hotel aangekomen bleek dat er aardig wat mensen verbrand waren (didi niet) dus er werd rijkelijk met bodylotion gesmeerd!
Toen een uurtje ff lekker rusten en de voetjes hoog! En daarna weer lekker naar het zelfde restaurant, om 8 uur eten. Weer paste, vlees en Tiramisu! heerlijkkk! Marlies Didi Sara en Michelle hadden alweer sjans met de ober van 22 dit hebben we hem in het italiaans gevraagd :) En toen gingen we naar de spaanse trappen! veel verhalen gehoord dus we waren zeer benieuwd! het was super breed en groot. Veel mannetjes die dingen wilden verkopen. er was een man en die ging gitaar spelen! dit was super leuk we gingen allemaal meezingen. En toen was er een vrouw voor ons die ook nog eens opera voor ons ging zingen! dit was ook super vet! na een tijdje hadden sommige zin in een ijsje! (jorine, tessa, sara, juul, jasmijn en marijn). Die gekken hebben een ijssalon gevonden waar ze zwaar afgezet werden! ze moesten achteraf voor 2 bolletjes ijs 15 euro betalen! niet normaal! ze kwamen gillend terug! Maar het ijsje was wel heel lekker! toen gingen we zingend terug naar het hotel. Tot ergernis van sommige italianen... Timo samen met marijn kwamen een zwerver tegen. met heel vies haar. De tweede goede daad van de dag was dat ze hun net gekochte shampoo aan de zwerver gaven! geweldig toch:) Toen kwamen we weer in het hotel en zijn we begonnen aan dit verhaal waar we nu al een uur mee bezig zijn. Morgen gaan we iets heel speciaals doen! We gaan namelijk om kwart voor 6 naar de het Forum lopen om de zonsopgang te kijken!
Dat wordt gezellig met die vermoeide hoofden!
Wij gaan nu dus lekker slapen! wij hopen dat we jullie een beetje op de hoogte hebben gebracht! We hebben zin in morgen en willen nog lang niet weg!
P.s. dit verhaal is ook medemogelijk gemaakt door Kimberly, Timo, Lieske en marijn!

Dikke kus Didi en marlies!

• 16 April 2011 - 22:47

Bettina Oude Heuvel :

Wat een ontzettend leuk verslag om te lezen.. Ben benieuwd wel verhaal nu het echte appeltaartverhaal is geworden.. Nog heel erg veel plezier en geniet van de mooie zonsopgang ... Breng niet teveel jongens het hoofd op hol .

• 17 April 2011 - 06:50

Rob Dijkstra:

goed om te horen dat het leuk is. Timo, ik verwacht natuurlijk wel erg veel mooie foto's van alle antieke gebouwen.
    Heel veel plezier samen.

• 17 April 2011 - 07:15

Maartje:

Klinkt nu al super leuk! Die zonsopgang vandaag is vast zwaar maar lijkt me super mooi! Geniet ervan!

• 17 April 2011 - 07:44

Lex En Gerrie:

Nou, geniet ervan!
    Leuk om te lezen wat jullie zoal doen!
    En weer een kerk die Marlies nog niet gezien had.....

• 17 April 2011 - 08:41

André En Nicole V.K.:

Wat geweldig leuk om te lezen dat jullie het goed naar de zin hebben en al zo veel hebben gezien. Fijn dat jullie mooi weer hebben. We zijn benieuwd hoe de zonsopgang was, stoer! Heel veel plezier nog en goede wandelingen. pfff.

• 17 April 2011 - 09:25

Karin Boerboom:

Hoi allemaal, het genieten straalt van jullie verslag af. Heel erg leuk om zo op afstand een klein beetje mee te kunnen genieten. Ben inmiddels ook heel benieuwd naar het appeltaartverhaal. Dus, blijf scherp en geniet. Pas goed op elkaar. Heel veel groeten.

• 17 April 2011 - 10:27

Magda Oranje:

Hoi allemaal, wat een feest hebben jullie daar in het mooie Rome. Super leuk om het via jullie enthousiaste verslag een beetje mee te beleven.
    Geniet nog lekker van al het leuke van Bella Italia en natuurlijk van de cultuur.
    Enne... Hoe vaak hebben jullie al Bella, Bella gehoord?
    Magda

• 17 April 2011 - 11:18

Eline:

Wat leuk om te lezen zeg! Mooi dat jullie het leuk hebben :)
    Ik hoop dat het weer ook meezit, en ik ben benieuwd naar de foto's van de zonsopgang! Nou heel veel plezier nog en niet te veel ijsjes eten he!
    xxx

• 17 April 2011 - 11:20

Hennie En Marian:

Wat een geweldig verslag om te lezen! Wij weten nu zeker dat jullie het super gezellig hebben met zn allen en ook veel bijzondere dingen zien. Geniet ervan, maar niet te veel, van die "lekkere" ijsjes eten Tessa!

• 17 April 2011 - 11:42

Julia Van Lingen :

Super cool, dat rome!
    Goed dat jullie het leuk hebben daar :)

en Nog veel plezier!!

• 17 April 2011 - 12:43

Frits Koenders:

Mooi verslag om te lezen. Weten we in Duiven wat jullie allemaal uitspoken. Al zal vast niet alles in het verslag komen :) Op giften.nl is het Candeao College met stip gestegen. Vooral de shampoo werd zeer gewaardeerd. En wat betreft het ijs: als het maar lekker was en we er nog een foto van te zien krijgen. Ik wens jullie nog hele mooie en zonnige dagen.

• 17 April 2011 - 13:37

Tine Kaal:

Heerlijk dat verslag van jullie! Ik krijg er zelf vakantie-kriebels van. Heeeeel veel plezier daar met z'n allen en tot gauw.

• 17 April 2011 - 16:45

Romy T:

Hee Romegangers
    Leuke verslagen en nog heel veel plezier!
    Sophie ik mis je wel hoor!
    haha

• 17 April 2011 - 17:28

Brigit Hooyman:

Leuk om jullie ervaringen te lezen!
    Nog veel plezier de komende dagen enne ....het is zo stil in huis, Sophie!

• 17 April 2011 - 17:32

Linda Hrn:

Mmmhhh Nutella-ijs, laat mevrouw d'Haens het maar niet horen, die pakt gelijk het vliegtuig! Na jullie verhalen gelezen te hebben ga ik de toetsen M&O maar eens nakijken, wie wat bewaart heeft wat...... ik ben wel een beetje jaloers... of eigenlijk heel erg! Hebben jullie al een wekker gekocht voor Otto? Veel plezier nog!

• 17 April 2011 - 18:12

Henda Aljabouri:

Hoi Romegangers..
    Om te beginnen vind ik jullie vesten echt heel mooi (vooral de kleur)..
    Had graag gewild dat ik mee was gegaan..
    Het zijn maar een paar dagen, maar Sara we missen je:(

xxx

• 17 April 2011 - 19:32

Noor Bonnemayer:

Geniet van jullie enthousiaste verhalen!

• 17 April 2011 - 19:38

Mi Chiamo Marian R.:

Ciao comitiva,

Groessen calcio campione, ole,ole,ole, festa!

Tante belle cose, arrivederci, buon divertimento e Sogni d'oro.

• 18 April 2011 - 15:53

Astrid Kluijtmans:

fijn om te lezen en te zien dat jullie het zo naar de zin hebben.
    nog een dag heerlijk door Rome en nog heel veel zon en dan al weer op weg naar huis.
    heel veel plezier samen en tot woensdag. alvast een goede reis

• 18 April 2011 - 16:47

Martina Dijkstra:

gezellig om jullie verslag te lezen en foto's en video tezien: klinkt goed: Wilhelmus in Rome! Geniet nog maar een poosje van het mooie weer en de geweldige stad!