Sint Jan, Joodse ghetto % PO-filmen - Reisverslag uit Rome, Italië van Candea College - WaarBenJij.nu Sint Jan, Joodse ghetto % PO-filmen - Reisverslag uit Rome, Italië van Candea College - WaarBenJij.nu

Sint Jan, Joodse ghetto % PO-filmen

Door: Jort en Remco

Blijf op de hoogte en volg Candea College

25 April 2012 | Italië, Rome

Vandaag een rustig dagje. Als eerste zijn we op pad gegaan om de Scala Santa (de Heilige Trap) te bekijken. Deze trap is een bedevaartsoord voor Katholieken, die (als je dat wilt) de trap met hun knieën beklimmen (met jankende oma's van ontroering), en daarna een paar relieken en relikwieën kunnen aanschouwen, maar zichtbaar zijn ze niet. Het zou gaan om delen van het kruis van Christus, zijn voorhuidje, en de melk van z'n moeder. Jaja...

Daarna hebben we de Sint-Jan van Lateranen bekeken, de belangrijkste kerk na de Sint-Pieter. Even kort: Heel groot, beelden van apostelen, en je kon geld naar een dooie Pope smijten.

Daarna hebben we een mini doopkerkje bekeken, heel interessant!

De V5'ers hebben vervolgens eerst van een welverdiende pauze genoten, en de Joodse ghetto doorspit. Wij van V4 mochten heel Rome doorkruisen om te filmen voor onze PO. Dit ging de één makkelijker af dan de ander (Wij noemen geen namen, Dienke.)

Al met al niet de drukste dag van de week, maar dat komt goed uit want morgen gaan we lekker het Vaticaan en de paus aanbidden!

Cherio, Jort en Remco :P

• 26 April 2012 - 05:29

Miryam Donkervoet:

Heel veel plezier op jullie laatste volle dag in Rome!

• 26 April 2012 - 09:27

Linda Van Haren:

Houden Jos en Lies het nog een beetje vol met jullie? Of gaan ze direct na Sesamstraat naar bed elke avond? Veel plezier nog!

• 26 April 2012 - 18:42

Wilmie Verdijk:

Het was weer erg leuk om jullie te volgen en zo te lezen was deze studiereis weer erg waardevol voor jullie.
    Vanavond nog een gezellige avond en morgen nog een hele mooie en leerzame dag!
    Goede terugreis allemaal en graag tot een volgende reis van Candea.
    En Marlies, mevrouw Van Haren heeft laten weten dat de DVD van WWRY klaar liggen....dus eerst nog een mooie vakantie voor jou en dan....verheug ik me heel erg op die DVD. Die musical was werkelijk GRANDIOOS!!!

• 27 April 2012 - 14:46

Marijke Pomstra:

Haha, Nee Joost en Marlies hadden het ook prima naar hun zin (wat ik weet)... Natuurlijk zijn we allemaal moe, maar het is echt vreselijk gezellig geweest!

Candea College

Dit dagboek is een dagelijks verslag van de studiereis die wij in april gaan maken. Ik kan nu al vertellen dat het een unieke ervaring voor het leven is. Allemaal veel plezier met het bekijken van deze site en geniet met ons mee! Otto van Driel Sacha Driessen Marlies Moust

Actief sinds 07 Maart 2008